Açık Liseden Üniversiteye Giriş

Açık öğretim lisesinden üniversite sınavına girmeyi düşünmeye başlamışsanız büyük bir başarı yakalamışsınız demektir. Zaten açık liseyi bitirmek için büyük zorluklardan, maddi imkansızlıklardan, veya kimilerinin başaramaz demesinden yılmadan, işi üniversite sınavına girme noktasına getirmişseniz, siz bu sınavı da eninde sonunda başaracaksınız.

Ancak şunu da belirtmek gerekir ki artık önünüzde biraz daha zor bir sınav var. Yine de şanslı olduğunuzu düşünmelisiniz çünkü açık öğretim lisesinde gördüğünüz derslerden sorunlusunuz, yani açık lisede geçtiğiniz derslerden sorular çıkacak. Tabi açık lise sınavlarına çalışmadan giren ve tesadüfen sınavları geçen arkadaşlar biraz üzülebilir.

YGS sınavında çözmeniz gereken sorular şu derslerden çıkacak;

Türkçe (yani Dil ve Anlatım) 40 soru, Coğrafya 12 soru, Tarih 15 soru, Felsefe 8 soru, Din Kültürü 5 soru, Matematik 40 (bunun 32’si Matematik, 8’i Geometri sorusudur), Biyoloji 13 soru, Kimya 13 soru, Fizik 14 soru şeklindedir. Toplam 160 soru için 180 dakika süre verilir. 4 yanlış 1 doğruyu götürür. Buradan da anlaşılacağı gibi bilmediğiniz soruları işaretlemeyiniz. Eğer yanlış çıkarsa puanınız düşer.

Yukarıda verilen dersler bu nedenle üniversite sınavı için önemli olan derslerdir. Yukarıdaki ders ve soru dağılımını gören birçok arkadaşımız hemen bazı dersleri gözüne kestirir, bazılarını ise görmemezlikten gelir. Bize daha kolay gelen dersler genel olarak sözel derslerdir (Türkçe, Tarih, Coğrafya, Felsefe ve Din Kültürü). Evet bu dersler bizim için en önemli derslerdir aslında; çünkü üniversite sınavında, KPSS sınavında, Polis Okulu Sınavında ve Askeri okul sınavlarında hep sorulan derslerdir. Ancak bu derslerin yanı sıra Matematik, Geometri gibi derslerde her zaman karşımıza çıkar. Bu sebeple bir öğretmen olarak sizlere tavsiyem; bahsi geçen derslere açık lisedeyken çok iyi çalışmanız ve önem vermeniz gerektiğidir.

YGS’ de başarılı olmak için, yani herhangi bir üniversitede okumak için en azından 180 puanın üzerinde puan almanız gerekir. Bu en az almanız gereken puandır. 180 puan ile 250 puan arasında puan alırsanız Açık Öğretim Fakültesi’nde veya özel bir üniversitede iyi bir bölüm okuyabilirsiniz. 250 puan ve üzerinde alırsanız daha iyi bölümlerde okuyabilirsiniz.Sizin anlayacağınız kabaca bir hesapla yaparsak; YGS sınavında 160 sorudan 30 Türkçe net (yanlışlar doğruları götürdükten sonra) yaparsanız herhangi bir puan türünden 180 puan almanız garanti olur.Toplam 50 net veya fazlasını yaparsanız herhangi bir puan türünden  250 puan ve  yukarısı garanti olur. Bu konu aslında oldukça uzun fakat üniversite sınavını sizlere kısa yoldan anlatmak için biraz sadeleştirilmiş bir açıklama hazırlamaya çalıştım. LYS Sınavı (üniversite 2. Basamak sınavı) ve açık öğretim öğrencilerinin bilmesi gereken daha ayrıntılı bilgiyi www.kecelikalem.com.tr adresindeki yazılarımızı takip ederek öğrenebilirsiniz.

Açık Lise’den üniversite 1. Basamak sınavına (YGS’ ye) başvuru yapabilmek için gerekli koşullar şunlardır:

  • 17 yaşını doldurmamış olanlar için: 2. Sınav döneminde (mayıs sınavı) mezun olabilecek durumda olmak. Yani 7. Dönemde olmak ve en az 132 olmak gereklidir. 1. Dönem sınavı (ocak) ve 2. Dönem sınavı (mayıs) dönemi sınavlarında 30’ar kredi alıp 192 krediyi tamamlamış ( ocak sınavında 30 kredi + mayıs sınavında 30 kredi = 192 kredi) ve tüm ortak (zorunlu) derslerini verebilecek durumda olanlar.

UYARI: 17 yaşını doldurmamış olanlar Ocak ve Mayıs sınav dönemlerinde toplam 60 kredi alıp 192 krediyi tamamlayamazlarsa YGS sınavında başarılı olsalar dahi Açık Öğretim Lisesinden mezun olamadıklarından, diploma alamadıkları için üniversiteye kayıt yaptıramayacaklardır.

  • Açık öğretim lisesi 3. Dönem (genellikle temmuz bazen ağustos ayındaki sınavlardır) sınav gününe kadar 18 yaşına girmiş veya 18 yaşından büyük olanla; en az 102 krediye sahip olmak ve en az 6. Dönemde olmak (1.2. ve 3. Dönem sınavlarında 102 + 30 +30 +30=192 kredi toplayabilirler).Ayrıca bütün ortak(zorunlu) derslerini vermeleri gerekir.

Yukarıdaki koşulları sağlayabilen arkadaşlar üniversite sınavına başvurabilirler. YGS Sınavı başvuruları, Ocak ayının ilk pazartesi gününden itibaren 2 hafta boyunca sürer. Sınav başvurusunu OSYM Bürolarından veya en yakın lise müdürlüğünden yapabilirsiniz.

  • Silik veya tastikname ile Açık Öğretim Lisesine yeni kayıt olacak öğrencilerin de açık öğretim lisesinden YGS’ ye başvuru yapmaları için; Açık öğretim lisesinin 2. Ve 3. Sınav dönemleri itibari ile mezun olabilecek durumda olmaları, yani yukarıda bahsi geçen koşulları taşımaları gerekir.

11 Response Comments

  • Ali Tekin10 Ağustos 2015 at 10:25

    illaki 30 30 mu almak lazım yoksa mesela 25 20 alıp ta 192 ye tamamlasak olur mu?

    Cevapla
    • Yonetici10 Ağustos 2015 at 10:32

      Hayır,isterseniz bir dönemde 20 veya 25 kredi alsanız da olur ancak 192 krediyi en erken tamamlayıp açık liseden hızlı bir şekilde mezun olabilmek için azami alınabilecek kredi örnek olarak verilmiştir.Pratikte bakıldığı zaman açık lisede okuyan arkadaşların normalde en az 20-25 krediyi bir dönemde vermesi gerekir

      Cevapla
      • Ali Tekin10 Ağustos 2015 at 20:28

        hmm anladım teşekkür ederim…

        Cevapla
      • Zeynep13 Ekim 2016 at 00:04

        Ben 2001’liyim(Temmuz) ve 4dönem sonunda derslerim bitmesine rağmen 17yaşıma yeni girmiş olacağım. 1Sene beklemem mi gerekiyor mezun olmak için?

        Cevapla
  • musa28 Ocak 2016 at 15:49

    Peki hocam ya son sene birinci donemde 12 kredi alsam ve ygs ye kayit olsus olsam ne olur

    Cevapla
  • gamze19 Temmuz 2016 at 17:10

    merhaba ben gamze açık lise öğrencisiym 123kredim var durum aktif yaşm onsekiz den büyük alan yok bi zorunlu dersim var ygs sınavına katılacam ama önümüzde kaç sınav var en erken ne zaman mezun olabilirim. matematik Dersi benim için büyük bi problem oysa ya sağlık düşünüyorum yada ana okul öğretmenligi oysa sayısal dersleri iyi yapmam lazım. kendi kendime lise diploma puanı mı hesaplamak istiyorum. Ama ne yaptıysam hesaplamayı başaramadım

    Cevapla
  • Berfin29 Ağustos 2016 at 00:43

    Hocam merhaba 2 ay kadar önce mezun oldum diplomam henüz eline ulaşmadı yalnız. Üniversite sınavına girmek istiyorum önümüzdeki yıl. Sosyal hizmetler istiyorum. Beni bu konu ile ilgili yönlendirebilir misiniz? Çevremde bilgi alabileceğim kimse yok, internet üzerinden de arastirdikca kafam karıştı sadece.

    Cevapla
  • seyit15 Mart 2017 at 19:39

    Hocam lys icin ders seçimi neye göre olcak

    Cevapla
  • nur8 Kasım 2017 at 18:50

    hocam yks sistemine diploma notu nasıl işliyor puana göre mi krediye göre mi veya kredi ne işe yarıyor puan ne işe yarıyor?

    Cevapla
    • Yonetici27 Kasım 2017 at 15:27

      Açık Öğretim lisesiden mezun olmanız için 192 kredilik dersalmanız gerekli.Diploma notunuz ise üniversite sınavna katılırken YKS Sınıavındaki aldığınız puana ek olarak verilen puandır.Diploma notu Açık Lise sınavlarında ders geçmek için aldığınız puanlardır.Yani kısaca açık lise derlerinden yüksek puan alarak dersleri geçmeye çalışın, çünkü üniversite sınavına dolaylı da olsa katkısı vardır. Başarılar dileriz…

      Cevapla
  • Hatice4 Mayıs 2018 at 11:59

    Merhaba Ben Şu Anda Açıl liseyi Okuyorum .Açık liseden Mezun olduktan Sonra Özel Üniversiteye Girmek İçin Kaç puan Almam Gerek yada Puan Gerekiyormu.

    Cevapla

Yorum yazın

Adınızı yazın. Geçerli bir mail yazın. Yorum yazın